Veronika Dropčová
veronika.dropcova(at)gmail.com

   nika.blog.matfyz.sk

02 – Klikanie a pohyb myšou

1. Napíšte program, ktorý po kliknutí do Image-u nakreslí malý krúžok a zároveň bude spájať vždy dva za sebou nakreslené body úsečkou (pozri obrázok).

 

 

1

 

2. Napíšte program, ktorý hneď pri spustení vykreslí štvorčekovú sieť (štvorčeky budú mať veľkosť 20×20) a potom pri kliknutí do štvorčeka ten prefarbí na modro.

1

 

Pri ťahaní myšou ponad image, či klikaní do plochy môže byť užitočné vedieť, či máme zatlačené nejaké tlačidlo myši. Zistíme to pomocou parametra Shift, ktorý môže nadobúdať rôzne hodnoty, pre nás zaujímavé sú tieto:

• Shift = [] // nezatlačili sme žiadne tlačidlo
• Shift = [ssLeft] // zatlačili sme len ľavé tlačidlo
• Shift = [ssRight] // zatlačili sme len pravé tlačidlo
• Shift = [ssLeft, ssRight] // zatlačili sme naraz obe tlačidlá

 

3. Napíšte program, ktorý bude kresliť po ploche krúžky iba vtedy, keď máme stlačené ľavé tlačidlo myši.

 

4. Napíšte program, ktorý bude spájať body na pozícii myši s nejakým vopred určeným bodom.

1

 

5. Napíšte program, ktorý bude kresliť symetrické obrazce v 4 častiach obrazovky.

1

 

 

6. Symetrické kreslenie malými krúžkami doplňte tak, aby každá symetrická časť kreslila krúžky inej farby.

 

7. Efekt kreslenia sprejom: nakreslí sa 50 náhodných bodiek v okolí pozície myši (okolie znamená že X-ová aj Y-ová súradnica nie je vo väčšej vzdialenosti ako napr. 15).

 

Domáca úloha, deadline 2.10.2016 o 23:59

Napíšte program, ktorý bude reagovať na klikanie do plochy: prvé kliknutie nakreslí bodku, druhé kliknutie obdĺžnik medzi prvý a druhým kliknutým bodom. Ďalej sa robí to isté pre 3. a 4. kliknutie, 5. a 6., atď.

BONUS za 1 bod, deadline 2.10.2016 o 23:59

Úloha č. 7

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *